- Editorial:
- ESCOLA DE LECTURA CREATIVA
- Any d'edició:
- 2020
SESIÓN 5 CLÁSICOS CARRIÓN: RODOREDA
3 NOVEMBRE 21H
CARRIÓN, JORGE
3 de Noviembrem 21h
La sesión se podrà seguir virtualment a través de zoom, la cual la podréis recuperar posteriormente.
Distingida amiga: Arribo al despatx mort de son, per culpa de vostè. Mhe passat la nit en blanc llegint la seva novel·la, sense poder deixar-la. Feia molt de temps que cap llibre no mhavia tret el son daquesta manera. Trobo aquesta novel·la simplement formidable. És la seva obra mestra. (Carta de Joan Sales a Mercè Rodoreda, 1961)
Totes aquestes pàgines, poètiques i patètiques, sense un gra de sentimentalisme, mhan emocionat profundament, i les últimes mhan deixat sense alè. Sembla mentida que amb elements tan simples es pugui arribar a una tensió tan extraordinària, a estones inaguantable. Se mha nuat el coll tres o quatre vegades, hi ha pàgines duna veritat que esborrona. Aquest equilibri perfecte entre el dramatisme, la poesia i la banalitat, molt poca gent el deu haver aconseguit. I tho dic, no després de llegir una novel·la policíaca, sinó després dacabar immediatament després dacabar Els posseïts de Dostoievski. (Carta dArmand Obiols a Mercè Rodoreda, 1960)
Pocas personas saben fuera de Cataluña quién era esa mujer invisible que escribía en un catalán espléndido unas novelas hermosas y duras como no se encuentran muchas en las letras actuales. Una de ellas La plaza del Diamante es, a mi juicio, la más bella que se ha publicado en España después de la Guerra Civil. Mi deslumbramiento fue apenas comparable al que me había causado la primera lectura de Pedro Páramo, de Juan Rulfo, aunque los dos libros no tienen en común sino la transparencia de su belleza. (Gabriel García Márquez, 1983)